Nederlandse Gereformeerde Kerk

Onze kerk is een van de Nederlandse Gereformeerde Kerken (afgekort NGK) in Nederland. Er zijn ongeveer 320 plaatselijke NGK-kerken met samen bijna 140.000 leden. Onze kerk heeft ongeveer 600 leden, die wonen in Haren, Onnen, Glimmen of in Eelde-Paterswolde.

Verbonden

Met andere kerken voelen we ons heel erg verbonden, we hebben immers allemaal hetzelfde geloof in onze God. Er zijn onderling goede contacten, en er zijn veel gezamenlijke activiteiten.
We hebben gezamenlijk ons geloof onder woorden gebracht in onze belijdenissen, en we hebben afspraken gemaakt over de gang van zaken in onze kerken.
Meer informatie over ons kerkverband kunt u vinden op www.ngk.nl

Andere Kerken

De Nederlandse kerken hebben een lange geschiedenis van afsplitsingen en kerkscheuringen. Daaruit blijkt dat het werk in de kerk maar mensenwerk is. Wij willen graag vasthouden aan de Bijbel, want de boodschap uit de Bijbel zien we als het woord van God, waar wij graag naar leven.
We voelen ons heel erg verwant met de Christelijk Gereformeerde kerk en de Nederlands Gereformeerde kerk in Haren en Groningen. Want we weten dat in deze kerken net zo over het geloof gedacht wordt als bij ons.